יום חמישי, 31 באוגוסט 2017

"הצמיחה בארה"ב נראית כמו 2%"


וורן באפט ביום הולדתו ה 87:




באפט. "העולם יותר מסוכן" [צילום: נתי הרניק, AP]


המשקיע האגדי אינו מקבל את תחזית הממשל לצמיחה של 3% השנה באפט, שתמך בקלינטון, מסרב עקרונית למתוח ביקורת על טראמפ

 
▪ ▪ ▪
צמיחה הכלכלה האמריקנית נראית יותר כמו 2% בשנה, ולא כמו 3% בשנה כפי שטוען הממשל בתחזיתו המעודכנת לרבעון השלישי של השנה. זוהי דעתו של המשקיע האגדי וורן באפט, בראיון לרשת CNBC ביום הולדתו ה-87 אתמול (30.8.17).

באפט עומד בראש חברת ברקשייר האוות'יי, המשקיעה כמעט בכל מגזר במשק האמריקני. כאשר נשאל על קצב הצמיחה, אמר: "אני מעריך שאנחנו כעת בכלכלה של 2%. מדי פעם אנחנו חושבים שיש האצה, ומדי פעם ייתכן שיש ירידה כפולה. זה פשוט נראה כמו 2%".

לדברי באפט, הוא אישית לא מכר אפילו מניה אחת של חברת אפל מאז החל לרכוש אותן, אך אחד ממנהלי ההשקעות שלו – טד ווצ'לר או טוד קומס (הוא לא אמר מי מהם) – עשה זאת ברבעון שעבר כדי לממן השקעות אחרות. באפט מחזיק ב-2.5% ממניות אפל. הוא לא אמר האם יגדיל ברבעון הנוכחי את אחזקותיו.

באפט צופה שחברת קרפאט-היינץ לא תרכוש את החברה המתחרה מונדלז אינטרנשיונל. הראשונה ידועה בזכות מותגים כמו קטשופ היינץ, ואילו השנייה היא בין היתר היצרנית של עוגיות אוריאו. ברקשייר היא מבעלי המניות הגדולים בקראפט-היינץ. יום לפני הראיון הגדיל באפט את אחזקותיו בבנק אוף אמריקה ואמר שהוא מרוצה מאוד מהשקעה זו – לצד היותו בעל מניות מהותי בבנק וולס-פארגו.

על השלכות סופת ההוריקן "הארווי" אמר באפט, כי ברקשייר היא מבטחת משנה של 10% מפוליסות ביטוח הרכב בטקסס – 500,000 מכוניות. לדבריו, החברה הקטינה בשנים האחרונות את חשיפתה לביטוחי אסונות, בשל ירידת הפרמיות בהם, ולכן אין צופה שהסופה תשפיע עליה בצורה מהותית.

באפט – שתמך כספית בהילרי קלינטון – אמר שהוא אינו רוצה למתוח ביקורת על נשיא מכהן. "אני לא בעסק של לתקוף את הנשיא שלי", אמר בהתייחסו לדונלד טראמפ. הוא העיר, כי השקיע בתקופות נשיאותם של 14 מבין 15 הנשיאים שכיהנו בימי חייו, ובכל פעם – המניות עלו. הוא גם לא רצה להסתכן בתחזיות לגבי המשבר הקוריאני: "מי יודע מה יקרה?". באפט רק אמר, שכאשר ליותר מדינות כמו קוריאה הצפונית יש יכולות גרעיניות – גובר הסיכוי שיתרחש משהו שהסבירות שלו נמוכה. "זה עולם יותר מסוכן", סיכם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה