יום שישי, 18 באוגוסט 2017

התכנים החדשים של פייסבוק



צוקרברג זה גם סרטים




 

▪ ▪ ▪
שיתוף פעולה מפתיע בין פייסבוק לבין מו"לים בתחום המודפס. המו"לים מעלים סרטונים לשירות הווידאו החדש של ענקית המדיה החברתית, Watch, בניסיון לשכפל את ההצלחה הרבה של סרטי הווידאו הביתיים הקצרים שכבשו את יוטיוב – מדווח פייננשל טיימס. פייסבוק מקווה שהשירות החדש יביא לכך שמשתמשיה יחליפו ביניהם חוויות על סרטים ומופעים, ובכך תציב תחרות ליוטיוב שבשליטת גוגל.

בין התכנים שכבר הועלו ל-Watch: תוכנית בליינד-דייט וירטואלית של Condé Nast ותוכנית של Tastemade בה ילד מסביר מתכון לשף מקצועי. מארק צוקרברג הסביר מדוע החברה בראשותו מנסה להיכנס לשוק צפוף ממילא: "אנחנו מאמינים שאפשר לחשוב מחדש על אירועים רבים דרך העדשות של בניית קהילה – כולל צפייה בווידאו. צפייה במופע אינה חייבת להיות פסיבית. זו יכולה להיות הזדמנות להתנסות ולקרב אנשים שאכפת להם מאותם דברים".

מו"לים להוטים לנסות את הפלטפורמה החדשה של פייסבוק, מסביר פייננשל טיימס, בתקווה שהיא תגביר את נגישותם ל-2 מיליארד משתמשיה של ענקית המדיה החברתית. פייסבוק הסכימה לחלוק איתם את ההכנסות מפרסומות, כך שהמפיקים יקבלו 55% מהן. פלטפורמת Watch תסייע למו"לים גם לדחוף בעצמם את התכנים שהם רוצים, ולא להסתמך על כך שמישהו יעלה אותם. הצופים יוכלו להוסיף את הסדרה הרצויה לרשימת הצפייה שלהם, וכך לראות אותה בהתמדה.

טרוי יאנג, מנהל הדיגיטל בחברת הרסט מגזינים, אומר שזהו צעד משמעותי גם מבחינת המו"לים וגם מבחינת פייסבוק, אשר יסייע לעצב סוג חדש של תכני בידור קצרים. "מה שמגניב הוא שהם משלמים ליוצרי תוכן. כל מו"ל נאבק בתחום הווידאו. המשתמשים רוצים את זה. פייסבוק אומרת: יש לנו את זה, נשלם לכם סכום קטן תמורת העלאת סדרות וחלק מההכנסות אם זה ימריא", מוסיף יאנג.

המגזין "אטלנטיק" מפיק כעת שתי סדרות לפלטפורמה החדשה: האחת על תגליות במערכת החי, והאחרת שתתקן טעויות הנלמדות בבתי הספר בארה"ב. מנהל הדיגיטל קים לאו מסביר, ש-Watch מאפשר לצופים לעקוב אחרי מותגים, ולמפיקים – להציע להם תכנים לפי דפוסי הצפייה שלהם.

פייסבוק מצידה מקווה שהשירות החדש יגדיל את הזמן בו הגולשים מבלים אצלה, וממילא – גם את הכנסותיה מפרסום בכלל ואת ההכנסות מהעלאת תכני וידאו בפרט. יתרון נוסף של Watch: קל לצפות בו בסמארטפונים, מה שכמובן מגדיל עוד יותר את החשיפה.

עם זאת, מציין פייננשל טיימס, נכון לעכשיו מה שהוצע בפלטפורמה החדשה אינו מתחרה בנטפליקס, אמזון או אפילו ברשת הכבלים HBO. הרושם הוא, שפייסבוק מכוונת במישרין אל יוטיוב ולא אל חברות התוכן הגדולות, למרות הדיבורים שלה על רצונה להיכנס לתחום ההפקות הטלוויזיוניות. ומאחר שליוטיוב יש כיום 1.5 מיליארד איש שצופים בה שעה ביום – המשימה של פייסבוק רחוקה מלהיות קלה.

האנליסט בריאן ווייזר מוסיף, שההשקעות הנוכחיות של פייסבוק בתכנים מקוריים אינן משמעותיות. "שיקראו לנו כאשר ישקיעו מיליארד דולר בשנה", הוא אומר. "אולי אז יהיה כדאי לשים לב לזה". חוץ מזה, הרבה יצרני מדיה גדולים לא יתפתו לפעול עם פייסבוק, כי הם יכולים להרוויח יותר באמצעות יוטיוב או באמצעות האתרים הקיימים שלהם. דיסני, למשל, הוציאה את הסרטים שלה מנטפליקס כדי להציע שירות עצמאי. כך שפייסבוק ממש איננה השחקן היחיד בזירה – מצב לו היא איננה רגילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה