יום חמישי, 7 בדצמבר 2017

האם החגיגה מוקדמת? "השגרירות תעבור בעוד שנים"




נאומו של הנשיא טראמפ [צילום: איוואן ווצ'י/AP]






נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהצהיר כי בניגוד לקודמיו החליט לא להאריך בששה חודשים נוספים את הצו הדוחה את העברת שגרירות ארה"ב בישראל, חתם שוב על הצו, "בשל נימוקי ביטחון לאומי" בכיר אמריקני: "העברת השגרירות עשויה לקחת שנים"












▪ ▪ ▪
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהצהיר כי בניגוד לקודמיו החליט לא להאריך בששה חודשים נוספים את הצו הדוחה את העברת שגרירות ארה"ב בישראל מת"א לירושלים, חתם לאחר הנאום (6.12.17) שוב על הצו הדוחה את העברת השגרירות, "בשל נימוקי ביטחון לאומי".

במקביל, בכיר בממשל האמריקני מסר כי "העברת השגרירות לירושלים עשויה לקחת שנים".

בבית הלבן מתעקשים בכל זאת, כי נאומו של הנשיא טראמפ הוא שינוי היסטורי. הם מסבירים כי החתימה המחודשת על הצו הייתה הכרחית, מכיוון שבניית השגרירות החדשה תארך זמן, ועד לפתיחתה במיקום החדש, נדרש הצו כדי להבטיח את המשך תקצובה.

בנאומו בנושא ירושלים, אמש הנשיא, דונלד טראמפ: "ב-1995 אימץ הקונגרס את חוק שגרירות ירושלים, שמפציר בממשל האמריקני להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בכך שהעיר הזאת, ובמידה חשובה כל כך, היא בירת ישראל. במשך יותר מ-20 שנה, כל נשיא אמריקני השתמש בכתב הוויתור על החוק, וסירב להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים ולהכיר בירושלים כבירת ישראל. נשיאים פרסמו את הוויתורים האלה מתוך אמונה שדחיית ההכרה בירושלים תועיל לתהליך השלום. חלק אמרו שחסר להם אומץ, אבל הם עשו את שיקול הדעת הטוב ביותר שלהם, בהתבסס על העובדות כפי שהם הבינו אותן באותו זמן. אחרי יותר משני עשורים של ויתורים, אנחנו לא קרובים יותר להסכם שלום ארוך-טווח בין ישראל לפלשתינים. זאת תהיה שטות להניח שאם נחזור על אותה נוסחה בדיוק נקבל תוצאה שונה, או טובה יותר. לכן החלטתי שזה הזמן להכיר רשמית בירושלים כבירת ישראל בשעה שנשיאים קודמים עשו זאת בתור הבטחת בחירות מרכזית, אך נכשלו בביצוע. היום אני מבצע. אני קובע שדפוס הפעולה הזה ישרת בצורה הטובה ביותר את האינטרסים של ארה"ב להשיג שלום בין ישראל לפלשתינים. זה צעד שהיה צריך להתרחש כבר לפני הרבה זמן כדי לקדם את תהליך השלום, ולהתקדם לעבר הסכם ארוך-טווח. את הסיבה שבמקביל לחוק שגרירות ירושלים אני גם מנחה את מחלקת המדינה להתחיל בהכנות להעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. זה יתחיל מיד את תהליך העסקת האדריכלים, המהנדסים והמתכננים כדי ששגרירות חדשה, כשתושלם, תהיה מחווה מפוארת לשלום
".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה